witam
może jestem przewrażliwiony ale wydaje mi się że moja OII FL
nie przyśpiesza płynnie , nie jest to wina silnika lecz chyba sprzęgła
przy każdej zmianie biegów jak puszczam sprzęgło (na samym końcu)
jest jakby szarpnięcie tak jak bym puszczał sprzęgło zbyt szybko
ale tak nie robię.Opis taki ogólny ale chyba Wiecie o co mi chodzi.
Jak zmieniam biegi bardzo powoli tzn wciśniete sprzęgło zmiana na inny bieg
noga z gazu i delikatne puszczenie sprzęgła to jest ok.
Co się dzieje ??? w innych samochodach tak nie miałem.
Umie tez tak było jakby takie metaliczne stukniecie , wziolem podnioslem maske i recznie zaczolem zmieniac biegi mechanizmem ktory jest na samym wierzchu i juz wiedzialem co jest .Poprostu czesci mechanizmu tak dzialaja a biegi umnie wchodza bez problemu druga sprawa zalezy tez na jakich obrotach biegi zmieniasz.Im wyrzsze obroty tym lepiej bynajmniej tak u siebie wywnioskowalem
maba8, takie objawy mogą występować, gdy uszkodzony jest czujnik położenia pedału sprzęgła ( czujnik halla ), ale nie wiem czy wtedy nie wywaliło by błędu na szafie.
Od siebie dodam mały OT, bo dotyczący mojego TDI a nie wolnossącej benzyny, ale może, ktoś szukając po objawach trafi na ten wątek.
Otóż po wymianie kpl. sprzęgła + dwumasa po ok. 500km pojawił się u mnie dokładnie identyczny objaw. tj każda zmiana biegu i puszczenie sprzęgła powodowało szarpnięcie autem szczególnie przy zmianie na wyższych obrotach. Po sprawdzeniu wszystkiego co przyszło mi do głowy, stwierdziłem, że spróbuje jeszcze odpowietrzyć sprzęgło ( trzeba zdjąć puszkę filtra powietrza ). Odkręciłem śrubę mocującą, wypiąłem przepływkę, wziąłem obcęgi do zdjęcia opaski zaciskowej z rury doprowadzającej powietrze i ... okazało się, że mechanik jej nie założył :shock: ( była zapięta dalej na rurze a nie na połączeniu, które było już mocno poluzowane ) i silnik dostawał lewe powietrze już za przepływką ( ew. tworzyły się jakieś skoki ciśnienia przy dociążaniu turbiny w czasie zmiany biegów ). Założyłem opaskę tak jak trzeba, dokręciłem ponownie filtr powietrza, wpiąłem przepływkę i wykonałem jazdę próbną, która wykazała oczywiście, że problem szarpania całkowicie ustąpił...
a ja sadze ze to kwestia Twojej techniki jazdy.
czasem jak jezdze Corolla swojej Tesciowej sa takie same objawy. biegi zmieniam przy jakichs 2500 -3000 obr/min. Moze za wolno puszczam sprzeglo ?
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz